سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گییییییییییییییتار
چهارشنبه 90/5/26 :: 3:33 عصر :: نویسنده : رضا (س.م)

خدا با ماست

 

ریتم:4/4

 

F          Cm                         Gm      Cm              Gm

من این روزا یه حال دیگه ای دارم همیشه هیچوقت این طور نبودم

Bb     Cm7              Cm                                  F

همیشه نیمه‌ی خالی رو می دیدم به فکر نیمه های پر نبودم

F           Cm                             Gm      Cm          Gm

همیشه فکر می کردم زمین پسته خدا رو سوی قبله می شه پیدا کرد

Gm                       F  F            Cm                              F

همین دیروز سمت این حوالی بود یکی در زد، خدا رفت و درو وا کرد

Gm          F           Cm      Gm         F                   Cm

(من این روزا یه حال دیگه ای دارم جهان من لباس تازه  می پوشه

Gm        F         Eb                 F                           Cm

من و تو دیگه تنها نیستیم چون که خدا با ما نشسته چای می نوشه (2بار)

Gm                            Cm                     Gm

ملخ افتاده توی خرمن گندم منم مثل همه از کار بیکارم

Gm       F           Eb       F                               Cm

به جای داس شونه توی دستامه فقط به فکر گندم زار موهاتم

Gm                                Cm                               Gm

اگه بارون به شیشه مشت می کوبه بیا اینجا بشین کنار این کرسی

Gm              F      Eb       F Cm                           Gm

خدا با دست من دستاتو می گیره تو از چشم خدا حالم رو می پرسی

Gm                        F            Gm                       Cm

نه اینکه بی خیال مزرعه باشم دیگه از باد پاییزی نمی ترسم

Gm           F            Eb    F                                    Cm

نگو این آسیاب از پایه ویرون شد خدا با ماست از چیزی نمی ترسم

Gm          F           Cm      Gm         F                   Cm

من این روزا یه حال دیگه ای دارم جهان من لباس تازه  می پوشه

Gm            F         Eb               F                           Cm

من و تو دیگه تنها نیستیم چون که خدا با ما نشسته چای می نوشه (2بار)




موضوع مطلب :

گناهی ندارم

 

 

Bb                                                         Am                       Dm

گناهی ندارم ولی قسمت اینه                        که چشمای کورم به راهت بشینه

Dm                   Bb                                Am                           Bb

برای دل من واسه جسم خسته م                   منی که غرورو تو چشمات شکستم

Bb                                                         Am                              Dm

سر از کار چشمات کسی در نیاورد             که هرکی تورو خواست یه روزی بد آورد

Dm                   Bb                                Am                           Bb

برای دل من واسه جسم خسته م                   منی که غرورو تو چشمات شکستم

Bb                                                    Am                          Dm

واسه من که برعکس کار زمونه                 یکی نیست که قدر دلم رو بدونه

Dm                 F                                      Am                         Bb

گناهی ندارم ولی قسمت اینه                        که چشمای کورم به راهت بشینه

Bb                                                      Am                        Dm

هنوزم زمستون به یادت بهاره                      توقلبم کسی جز تو جایی نداره

Dm         Gm                                             F                      Bb

صدای دلم ساز ناسازگاره                          سکوتم به جزتو صدایی نداره

Bb                                                 Am                           Dm

تو خواب وخیالم همش فکر اینم                   که دستاتو بازم تو دستام ببینم

Dm              Bb                           F                                     Bb

ولی حیف از این خواب پریدم که بازم          با چشمای کورم به راهت بشینم

Bb                                                         Am                              Dm

سر از کار چشمات کسی در نیاورد             که هرکی تورو خواست یه روزی بد آورد

Dm                   Bb                                Am                           Bb

برای دل من واسه جسم خسته م                   منی که غرورو تو چشمات شکستم




موضوع مطلب :
چهارشنبه 90/5/26 :: 3:27 عصر :: نویسنده : رضا (س.م)

چمدون

 

ریتم:4/4

 

Em           Am                 D             Em

چمدونمو دارم میبندم ، با یه طرح کهنه از دلخوشیام

Em            Am                 D             Em

باورم نمیشه باید برمو ، دیگه هیچوقت به دیدنت نیام

Em        D            C                 D        G     Em

تو که میشناسی منو بهم بگو ، مگه میشه این همه ساده برم؟

Em      D            C       D           Am       G   Em

با تمومه جاده ها عطر تو هست ، بگو باید از کدوم جاده برم؟

Em                              Am             G      Em

شایدم دوباره باید از همون ، جاده ای که تک و تنها اومدم

Em       D              C          D     Am    G     Em

تک و تنها برمو یادم بره ، واسه ی چی دل به این جاده زدم

Em                                Am              Em

چمدونمو باید میبستم ، واسه رفتن از همون روزی که

Em                                    Am              Em

تو با طعنه هات میگفتی عشقت ، واسه ی دنیای من کوچیکه

Em    D         C                       Am                   G

خونه خیلی وقته که بهم میگه ، با خودت مرور کن گذشته رو

Em  D          C                     Am                    G

کسی اینجا به تو وابسته نبود ، خودتو خسته نکن دیگه برو

B     C         Em     ‌B  Am     Em

من با چمدونم آخره جاده ، منتظرت میشم

B      C      Em              B     Am       Em

تو هم اگه دیدی ، تنهایی سخته برات ، بیا بمون پیشم




موضوع مطلب :

 

 

 

 

ریتم2/4

 

 

 

A#m            Db                       D#m

بی اعتمادم کن به همه ی دنیا این که با من باش

 

  

G#m             Gb                  B  

  

کنار من تنها کنار من تنها کنار من تنها

 

 

 

   از اولین جملت فهمیده بودم زود   

G#m               A#m  

 

عشقای قبل از تو سوء تفاهم بود

B                          Db

اینقدر میخوامت همه باهات بدشن

G#m               A#m

 

با حسرت هرروز از کنار ما ردشن

B                         Db

  


 

 

 

 

حالم عوض میشه حرف تو که باشه اسم تو بارونه عطر تو همراشه

A#m             Db             A#m                                              D#m

 

 

 

 

 

اون گوشه از قلبم که مال هیچ کس نیست کی با تو آروم شد اصلا مشخص نیست

A#m             Db             A#m                                              D#m

A#m       Db         A#m                                         D#m

  

 

 

حالم عوض میشه




موضوع مطلب :

برای دانلود نت ها روی لینک مربوطه کلیک کنید :

نام اثر

آهنگساز / نوازنده / خواننده

حجم فایل

لینک

Conquest of Paradise

ونجلیز (Vangelis)

46 KB

دانلود

Hotel California

ایگلز (Eagles)

89 KB

دانلود

Can\t Stop Loving You

فیل کالینز (Phil Collins)

60 KB

دانلود

Another Day In Paradise

فیل کالینز (Phil Collins)

65 KB

دانلود

 Lettre a ma mère

کلایدرمن (Richard Clayderman )

6 KB

دانلود

Ballade Pour Adeline

کلایدرمن (Richard Clayderman )

13 KB

دانلود

 
نظر یادتون نره!



موضوع مطلب :
برای ورود به انجمن موسیقی به لینک زیر مراجعه کنید :

http://www.delfanatash.ir/forum




موضوع مطلب :
جمعه 90/5/14 :: 11:11 صبح :: نویسنده : رضا (س.م)
ریتم4/4رومبا

 

 

 

Cmکجاست بگو اون که براتG می مرده کو.........Fmاون که قسم میخورده کهA# دوست داره  

 

 

اما به جاش با یه قسمD# هر چی که داشتیG برده کو 

 

 

Cmتنها شدی باز تحفه صدG بالا شدی..........Fmگذاشت و رفت دیدی دوستA# نداشتو رفت

 

 

کجاست بگو اون که برات میمردهD# و هر چی که داشتیG برده کو

 

 

Cmاون که یه باره اومدو آتیش بهFm زندگیت زدوA# ازت برید

 

 

اون که دل ساده وD# تنهات و بهG سلابه کشید

 

 

Cmیادت باشه منتظره اون که می گهFm دردت میدونهA# ناشی

 

 

حرفاشو باورFm نکنی هر کیD# میاد نمک به زخمتG میزنه

 

 

Fmساده ی دل داده ی منA# گول نخوریD# دوباره دیونهG نشی

 

 




موضوع مطلب :
سه شنبه 90/5/4 :: 6:22 عصر :: نویسنده : رضا (س.م)

واژه guitar در زبان انگلیسی، gitarre در آلمانی و guitare در فرانسوی همگی مشتق شده از واژه guitarra در زبان اسپانیایی هستند که آن خود از واژه قیثاره در زبان عربی اندلوسی مشتق شده است. این واژه نیز خود مشتق شده از واژه لاتین cithara است که نسبت آن به واژه κιθ?ρα kithara در یونانی باستان می‌رسد. این واژه یونانی به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم از واژه پارسی کهن سیه‌تار (سه‌تار) آمده است. [1]

روایت های متفاوتی در مورد تاریخچه گیتار وجود دارد عده ای بر این عقیده اند که گیتار از مصر سرچشمه گرفته است و عده ای نیز بر این نظرند که آن از سیتارای یونانی-آشوری (Greek Assyrian Cithara) که بوسیله رومی ها به اسپانیا آورده شده گرفته شده است. گیتار نتیجه تحول لوت در اروپا است. لوت نیز خود تحول یافته عود (به عربی العود=چوب) و بربط است. گفته می‌شود زریاب نامی عود را به اندلس آورد و از آن پس این ساز در اسپانیا و دیگر مناطق اروپا رایج شد.

در زمان حکومت اسلام در اروپا، این ساز توسط زریاب دارابگردی و چند تن از شاگردانش به آندلس برده شد. در آن زمان به گیتار، کیتارا یا قیتارا می‌گفتند و نام کنونی آن برگرفته از همین نام است. در واقع وجود پسوند تار در نام گیتار می‌تواند موید این باشد که گیتار سازی ایرانی است.

زریاب در ابتدا در اسپانیا شروع به آموزش گیتار کرد. در آن زمان اسپانیایی‌ها خود سبکی غنی بنام فلامنکو داشتند که با سازهایی از جمله کاستانت، کاخون با همراهی پالماس، بایلا (رقص فلامنکو) و کانته (آواز فلامنکو) نواخته می‌شد.

جد بزرگ تمام سازهایی که ما به عنوان کوردوفون از آنها یاد کردیم یک کمان موسیقی می باشد که تنها یک سیم ساده به دو سر آن متصل بوده است که با کشیدن و رها کردن سیم صدایی در کمان ایجاد می شده و این صدا بوسیله یک تقویت کننده صوت که به آن متصل بوده تقویت می شده است. از آنجائیکه این سیم تنها یک صدای ساده ایجاد میکرده برای داشتن چندین صدا ابتدا یک سیم دیگر و سپس چندین سیم به اندازه های کوتاهتر به کمان بسته شده و از این طریق چندین صدا تولید گردیده است. ازدیاد این سیمها و افزوده شدن یک جعبه تشدید صوت منجر به اختراع چنگ کمانی (Harp Arquee) گردید. سپس سازی، متشکل از مجموعه ای از سیمها به نام لیر ظهور کرد که در آن سیمهایی به طول مساوی کار گذاشته شده بود. یونانیها دو نوع لیر داشتند، یکی به نام لیرا و دیگری به نام کیتارا، کیتارا بوسیله رومی ها تغییر شکل یافت؛ نام گیتار نیز از همین کلمه گرفته شده است . بعدها رو می ها برای نخستین بار سازهایی چون سیتارا، پاندورا Pandora و فیدیکولا Fidicula را نواختند و از این راه آلات کوردوفن در تمام اروپا رواج یافت؛ در واقع نخستین گیتارهای واقعی در آغاز دوره رنسانس به ظهور رسید؛ این گیتار ها به دلیل داشتن بدنه ای باریک و شکلی مدور متمایز بودند. به تدریج در قرنهای چهارده و پانزده پسوندهای موریسکا و لاتینا حذف شد و در سراسر اروپا آلات موسیقی خانواده گیتار با اسم هایی از قبیل: گیتارا، گیترنه، گیترن (Giteren)(سازی سیمی مفتولی و منسوخ شده شبیه به گیتار که به زبان فرانسوی گیترنه و به زبان اسپانیایی گیتارا گفته می شد.) و شیتارا معین شدند. در همان زمان گروه زیادی از سازهای خانواده کوردوفن، با اسمهایی از قبیل: ویهوئلا (Vihuela) در اسپانیا و ویولا (Viola) در ایتالیا خوانده می شدند. که بعضی از این سازها با آرشه (de arco)، بعضی با مضراب (de penola) و بضی دیکر هم با انگشت (de mano) نواخته می شدند. بعدها از ویهوئلای انگشتی (Vihuela de mano ) نوعی گیتار بوجود می آید. درطی قرنهای چهارده و پانزده در شکل گیتار و ویهوئلای انگشتی تغییرات قابل توجه ای بوجود می آید، به تدریج در پهلوهای آنها فرورفتگی ایجاد می شود و در قرن شانزده هر دو ساز آشکارا شبیه گیتار می شوند. در قرن شانزده این دو ساز در اسپانیا بسیار رایج بودند و نوازندگی با انگشت به حدی عمومیت پیدا کرد که پسوند انگشت (de mano) در این کشور به کلی از اسم این سازها حذف شد. از آن پس گیتار بدنه ای بزرگتر و شکلی مدورتر به خود گرفت.




موضوع مطلب :
سه شنبه 90/5/4 :: 6:22 عصر :: نویسنده : رضا (س.م)

Acoustic guitar parts.pngElectric guitar parts.jpg

همان طور که در عکس‌ها ملاحظه می‌کنید، گونه‌های مختلف گیتار ممکن است شامل اجزای متفاوتی باشند. یا شکل اجزا و یا جنس آن‌ها با هم فرق داشته باشند. اما نهایتا اجزای موجود در همه? انواع گیتارها همین‌ها هستند.

  1. سردسته
  2. خرک
  3. گوشی‌ها (برای کوک کردن ساز)
  4. فرت (Fret)
  5. Truss Rod (پیچی ست که برای تنظیم انحنای دسته به کار می‌رود)
  6. Inlays (تزئیناتی هستند که نقش راهنما را دارند و معمولاً پشت فرت‌های 3 5 7 9 12 15 17 19 21 24 قرار می‌گیرند)
  7. دسته
  8. Heel (اتصال بدنه با دسته)
  9. بدنه
  10. پیکاپ‌ها (pickups)
  11. قسمت‌های مربوط به مدار الکتریکی (تنظیمات ولوم و تن صدا)
  12. خرک پایینی (Bridge)
  13. صفحه پیک گارد (گاهی برای مخفی کردن مدارها و گاهی صرفا برای جلوگیری از خش‌دار شدن رنگ بدنه در اثر برخورد پیک به مرور زمان)
  14. صفحه? پشتی
  15. صفحه? جلویی
  16. قسمت‌های جانبی
  17. سوراخ صدا (معمولا دارای تزئینات زیبا به نام rosset)
  18. سیم‌ها
  19. saddle (تنظیم‌کننده ارتفاع هر سیم)
  20. فرت بورد (چوبی که فرت‌ها روی آن کوبیده شده‌اند)



موضوع مطلب :
سه شنبه 90/5/4 :: 6:19 عصر :: نویسنده : رضا (س.م)

گیتارها را به شیوه‌های مختلفی می‌توان دسته بندی کرد. در این بین اگر بخواهیم از لحاظ صوتی آن‌ها را دسته بندی کنیم، که مسلما برای یک ابزار موسیقی مناسب‌ترین روش خواهد بود. از آن جایی که نحوه تولید صدای آکوستیک در گیتار ارتباط تنگاتنگی با نوع بدنه آن دارد، ناچار به استفاده از دسته بندی بدنه خواهیم بود:

گیتار با بدنه چوبی توخالی [ویرایش]

انواع گیتارهای آکوستیک [ویرایش]

گیتار آکوستیک گیتاری است که وسیله‌ای جز بدنه آن صدای سیم‌ها را تقویت نمی‌کند، صدای سیم‌ها تنها در بدنه? چوبی توخالی آن تقویت می شود و به گوش می‌رسد. این نوع از گیتار معمولاً شش سیم فلزی دارند که ضخامت آن‌ها از زیرترین سیم تا بم‌ترین سیم به طور معمول بین 13 تا 56 هزارم اینچ می‌باشد. بدنه از اتصال صفحه چوبی پشتی، صفحه چوبی جلویی، و دو قسمت چوبی انحنادار کناری ساخته می‌شود، که صفحه? بالایی معمولاً دارای سوراخ یا سوراخ‌های بزرگی است که به واسطه شکل و محل قرار گرفتنشان می‌توانند ویژگی‌های آکوستیکی خاصی به ساز بدهند.

گونه? اسپانیایی گیتار آکوستیک با عنوان گیتار فلامنکو شناخته می‌شود. که نامش را از سبک زیبای فلامنکو به ارث برده‌است. گیتار زمانی وارد موسیقی فلامنکو شد که اسپانیایی‌ها فلامنکو را با سازهای دیگری می‌نواختند. پس از آن گیتار به شدت بر این موسیقی تاثیر گذاشت و هم اکنون کاملا به آن وابسته‌است.

انواع گیتارهای کلاسیک [ویرایش]


اکولایزر یک گیتار الکتروآکوستیک

اصولا باید گفت گیتار کلاسیک نوعی گیتار آکوستیک است. چون صدای آن بدون واسطه شنیده می‌شود. اما این نوع گیتار کمی با گیتارهایی که با عنوان گیتار آکوستیک شناخته می‌شوند تفاوت دارد. بدنه آن کمی کوچکتر بوده و در آن به جای سیم‌های فلزی از سه سیم نایلونی و سه سیم فلز تنیده شده به دور ابریشم استفاده می‌شود، که به آن صدای نرم و آرامی می‌دهد. این ساز نسبت به سازهای دیگر ارکستر و نیز گیتار آکوستیک صدای کمتری دارد و تنها یک سبک مشخص از موسیقی را ارائه می دهد.

گیتار کلاسیک خود از گیتار فلامنکو که اسپانیایی‌ها آن را به کار می‌برده‌اند مشتق گشته‌است . بین گیتار کلاسیک و گیتار فلامنکو تفاوت نا چیزی وجود دارد، معمولاً گیتار کلاسیک از چوبهایی که رنگ قهوه‌ای تیره دارتد ساخته می‌شود و گیتارهای با چوبهای زرد و روشن تر از آن گیتارهای فلامنکو هستند . اسپانیایی‌ها از ساز گیتار برای نواختن موسیقی خودشان یعنی فلامنکو استفاده می‌کرده‌اند که بعدها با شروع دوران کلاسیک در موسیقی اروپا عده‌ای از این ساز برای نواختن قطعات موسیقی کلاسیک استفاده کردند .

انواع گیتارهای الکتروآکوستیک [ویرایش]

از لحاظ ظاهری شاید نتوان تفاوت چندانی بین یک گیتار الکتروآکوستیک با یک گیتار آکوستیک پیدا کرد. اما از لحاظ صوتی گیتار الکتروآکوستیک روند الکتریکی را پیش می‌گیرد، بدین صورت که صدا توسط پیکاپ به شکل سیگنال الکتریکی درآمده، که بعد از طی کردن مسیرها و برخی ادوات الکتریکی، به وسیله آمپلی فایر تقویت می‌شود و سر انجام از طریق اسپیکرهای آمپلی فایر به گوش می‌رسد.

اگر تنظیمات خیلی خاصی برای آمپلی فایر (و افکت یا افکت‌ها) نداشته باشیم، صدای این نوع گیتار با گیتار آکوستیک تفاوتی نخواهد داشت، با این تفاوت که حالا صدا تا حدود زیادی تحت کنترل می‌باشد. نوازنده بدون آنکه مجبور به تعویض ساز برای پیدا کردن صدای مورد نظرش باشد می‌تواند از طریق تنظیم اکولایزری که روی گیتار قرار دارد حالت صدا را تغییر دهد و با صدایی که مورد نظرش است نوازندگی کند.





موضوع مطلب :
   1   2   3      >
.: Weblog Themes By Pichak :.


پیوندها
RSS Feed
بازدید امروز: 55
بازدید دیروز: 37
کل بازدیدها: 317764




امتیاز وبلاگ ها تا این لحظه





کد موسیقی برای وبلاگ